четвъртък, 25 ноември 2010 г.

Толстолоб

Вчера купих един страхотен рибок - толстолоб. Отдавна не бяхме си хапвали, та реших срядата да е посветена на рибката. Обаче... преди съм правила толстолоб само на скара или пържен. Сега исках да е нещо по-така, нещо много по-различно от преди. Поразрових се за рецепти в нета и открих. Много, но все едни и същи - печене, пържене, пълнене... еее... не! И от всичко прочетено си спретнах моя рецепта... :))) ПРИУМИЦА!
Та ето я и нея:

1 толстолоб - 4-5-6кг се почиства, реже се на парчета и се маринова за час-два в бяло вино, лимонов сок и черен пипер.



За гарниране:
1 стрък праз
200 гр гъби
шепа обезкостени маслини
1 кубче зеленчуков бульон



Тези продукти се задушават за няколко минути.



После рибката и задушените гъбки с праз и маслинки се гушват в една иенска тенджера и за 40 минути се забравят във фурната.



А през това време аз не забравих да си налея чаша бяло вино, което баща ми /да ми е жив и здрав още дълги години и да прави все такова чудесно вино/ ни прати от село. И под звуците на италиански ретро-песни, които се лееха по радиото, успях да приготвя и любимата на близначките ми КАРТОФЕНА САЛАТА. А за нея са необходими 2 кг обелени картофи, които сварявам с половин лимон, 1ч.л. сол, 1 кубче пилешки бульон, олио и черен пипер. След като картофите се сварят и поизстинат добавям 2 кисели краставички, нарязани на дребни кубчета, половин стрък праз, олио и лимонов сок - на вкус.
И след като чашата ми се изпразни, рибката се изпече, а картофките се свариха...:) а и ретрото по радиото свърши... вечерята ми бе готова...



и всички можехме да се насладим на вкусотията, която спретнах :)



Опитайте и вие! Наздраве! ;)

2 коментара:

  1. Браво!Радвам се когато има хора като вас практични,хумористични,икономични,гасрономични и скептични !

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря! И много точно сте ме класифицирали :) Не се боя да се отдавам на настроенията си.

    ОтговорИзтриване

Още приумици